Ticaret Bakanlığı’ndan İndirimli Ürünlerle İlgili Önemli Uyarı
Ticaret Bakanlığı, indirimli ürünlerin tanıtımında dikkat edilmesi gereken kuralları açıkladı. Buna göre, indirim miktarı veya oranı belirlenirken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması ve önceki fiyat bilgisinin reklamlarda paylaşılması gerekiyor.
Bakanlık, “indirimli satış” kampanyaları düzenleyen satıcıların bazı hususlara dikkat etmesi gerektiğini vurguladı.
İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sunulan mal veya hizmet miktarının açık ve anlaşılır şekilde belirtilmesi gerektiği belirtildi.
2 süpermarket devinin iflası an meselesi. Müşterileri de rakipleri de şoke oldu.
30 GÜN İÇİNDEKİ EN DÜŞÜK FİYAT BELİRTİLECEK
İndirim kapsamında olan ürünler ve indirim oranlarıyla ilgili yanıltıcı ifadelere yer verilmemesi gerektiği vurgulanan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“İndirim miktarını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınmalı ve bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisi reklamlarda paylaşılmalıdır. Fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa, bu bilgiler de açıkça belirtilmelidir.”
Bu markaya ait yumurtaları hemen çöpe atın! Satışı durduruldu.
KILAVUZ HATIRLATMASI
Açıklamada, Bakanlığın tüketicilerin hak ve menfaatlerini koruduğu ve adil bir piyasa düzenini güçlendirmeye devam ettiği belirtildi. Ayrıca, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda hazırlanan ‘Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz’un kamuoyuyla paylaşıldığı vurgulandı: Kılavuza buradan ulaşabilirsiniz.
Açıklamada, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 6 ayında incelenen dosya sayısı ve kesilen cezalar hakkında da bilgi verildi.