Sosyetede lüks etkinlik trendleri neler?

Nil Göksu Urgancıoğlu

Lüks etkinlik endüstrisini bir cümleyle şöyle anlatabiliriz: Tüketicileriyle paylaşmak için son derece özelleştirilmiş, parayla satın alınamayan deneyimler arayan müşterilere hitap eden bir trend. Ev partilerinden, doğum günü kutlamalarına ya da kokteyllere kadar pek çok etkinlik bu kapsamda. Peki bu yıl, lüks etkinlik trendleri neler?

SESSİZ LÜKS
Modayı kasıp kavuran, abartısız lüks trendi burada da karşımıza çıkıyor. Organizatörler abartılı bir etkinlik yaratmak yerine, aynı anda benzersiz veya beklenmedik bir şey sunan daha özgün ve zahmetsiz görünen bir deneyim sunmayı hedefliyorlar. Lüks söz konusu olduğunda, artık ‘’daha az aslında daha fazla’’. Abartılı masalar ya da dekorasyonlar yerini, şık, zarif ve kaliteli ürünlerin kullanımına bıraktı.

DAHA KÜÇÜK TOPLANTILAR
Pandemide durma noktasına gelen endüstri sektörü, hızlı bir dönüş yerine daha yavaş bir dönüşü tercih ediyor. Lüks etkinlikler, çabalarını geniş kitlelere ulaştırmaya odaklanıyordu. Şimdiyse moda, konukların daha anlamlı bir deneyim elde edebilecekleri ve müşterilerin markaları, üst düzey yöneticileri ve ürünleri ile daha kişisel bir bağ hissetmelerine yardımcı olabilecekleri özel, samimi toplantılara dönüş. Uzmanlar müşterilerine, samimi ve farklı hissettirmeleri için genellikle en fazla 100 misafir kadar küçük gruplar halinde etkinlikler düzenlemelerini tavsiye ediyor.

SIRADIŞI DENEYİMLER
Uzmanlara göre, konuklar eventlerde artık etkinlik dışında asla yaşayamayacakları özel anlar beklentisi içerisinde. Türünün tek örneği olarak düzenlenen lüks etkinlikler, konuklar üzerinde unutulmaz bir izlenim bırakmayı hedefliyor. Duygusal bir anın, markalı olsa bile, sosyal medyada çokça paylaşılması ve ses getirmesi daha mümkün. Bu nedenle organizatörler, konuklara unutamayacakları ve hayatlarında bir daha başka yerde yaşamalarının mümkün olmadığı deneyimler sunmanın peşinde.

YENİ NESLİ DAHİL ETMEK
Markalar, Z kuşağının gelecek projeksiyonları için çok önemli olduğunun farkında; hatta bu demografinin lüks harcamalarının diğer nesillere göre üç kat daha hızlı büyüyeceğini tahmin ediyor. Bu arada, sosyetik müşteriler de aileleriyle eğlenmek ve lüks etkinlik deneyimlerini çocuklarıyla paylaşmak istiyor. Lüks etkinlik geleneğinin devamını sağlamak ve yeni nesli de bu trende dahil etmek için, organizatörler ailelerin genç fertlerini de organizasyonların bir parçası haline getiriyor ve onların zevklerini de göz önünde bulunduruyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir